Nơi công tác : VN-France Psychology and Psychiatry Institute
1. Personal Profile
Full Name: Nguyễn Thị Mỹ Lộc
DOB: 01/02/1955
PhD. (1987). Academy of Educational Science (Former Soviet Union)
Associate Professor (2002) VNU - University of Education
Professor (2010), VNU - University of Education
2. Education
Field: Education
Major: Psychology - Education
1978: Bachelor at Pedagogical University of Gerxen, Leningrat, Former Soviet Union.
1987: PhD. Educational Theory and History - Academy of Educational Science, Former Soviet Union.
2002: Associate Professor appointed.
2010: Professor appointed:
3. Work Experience
1993 – 1994: Head of Faculty of Educational Management - School of Education and Training.
1994 – 2000: Assistant Principal School of Education and Training.
2009: Member of Parliament, Principal of VNU - University of Education
2009 - 2014: Member of the State Council for Professorship - Interdisciplinary Psychology– Education.
2014 - 2019: President of the State Council for Professorship - Education
2017 - 2022: President of Council of Science and Training, VNU - University of Education.
2018 - 2023: President of Educational State Council for Professorship
2014 - 2019: Committee Member of the State Council for Professorship.
2018 - 2023: Committee Member of the State Council for Professorship.
2019 - Present: Director of Vietnam-France Psychology and Psychiatry Institute
4. Publications
4.1 Books
- 2015: Đồng Chủ biên Đại cương khoa học quản lý. NXB ĐHQGHN. ISBN: 978-604-939-536-9
- 2016: Chủ biên- Đồng tác giả Quản lý giáo dục: Một số vấn đề lý luận và thực tiễn. NXB ĐHQGHN. ISBN: 978-604-62-2559-1
- 2018: Chủ biên Đồng tác giả .Ứng dụng tâm lý học trong quản lý giáo dục: Tiếp cận theo hướng hành vi tổ chức. NXB ĐHQGHN. ISBN: 978-604-62-6686-0
- 2019: Đồng tác giả Đồng Chủ biên. Quản lý văn hóa nhà trường. NXB ĐHQGHN. ISBN: 978-604-62-9790-1
4.2 Journals Articles
Local:
- 2015: Author of Dạy học phát triển năng lực, Tạp chí QLGD. Học viện QLGD.
- 2015: Co-author of Mô hình TOPSIS-AHP sử dụng bộ tiêu chí ICT Newhouse đánh giá bài giảng giảng với trợ giúp ra quyết định thông minh Tạp chí Khoa học ĐHQGHN: Nghiên cứu giáo dục.
- 2016: Author of Xây dựng nhà trường thành tổ chức biết học hỏi, Tạp chí Giáo dục Thủ đô.
- 2018: Author of Administration and Management, Tạp chí Giáo dục, Bộ GD&ĐT.
- 2019: Author of Quản lý giáo dục với tư cách là một chuyên ngành khoa học, Tạp chí KH ĐH Văn Lang.
International
- 2015: Hai Van Pham, Philip Moore, Loc Nguyen Thi My Knowledge- based Consultant System using ICT Newhouse Indicators with Reasoning Techniques for Consultants on E-learning. International Journal of Adaptive and Innovative Systems (IJAIS).
- 2019: Van Dat Tran, Thi My Loc Nguyen, Nguyen Van De, Chau Soryaly, My Ngoc Doan. International Journal of Higher Education, 8(4), 2019, e-Version FirstTM.
- 2019: Trung Tran, Loc Thi My Nguyen, Thanh Thi Nghiem, Hien Thi Thu Le, Cuong Huu Nguyen, Thuy Phuong La, Trung Tien Nguyen, Hang Thi-Thu Nguyen, Compliance of education journals in Vietnam with the minimum criteria to be indexed in the ASEAN Citation Index and Scopus. Science Editing (Sci Ed).